Поняття краси змінювалися протягом століть, і те, що здавалося прекрасним в один період, пізніше виглядало потворним і навпаки. Найбільш помітно це виявлялося в костюмі і зачісках, які тісним чином пов'язані із зовнішнім виглядом людей.

xviii-hair-17

Стародавні гречанки фарбували волосся в русявий колір з червоним відтінком і робили з них пишні красиві зачіски - коримбос. Так, за часів античності в Древній Греції зачіски з довгого завитого волосся укладали в конусоподібні пучки, волосся розташовували хвилями або дрібними локонами, залишаючи при цьому відстань між бровами і початком росту волосся на ширину двох пальців, тому по естетичним поняттям тих часів вважалося, що жіноче чоло повинне бути невисоким. В античному світі законодавицею моди на зачіски була імператриця. Придворні дами і знатні римські матрони наслідували їй. З приходом німкень-рабинь модними стають волосся русявого кольору. У період пізнього Середньовіччя (XIV ст.) широко використовувалися різні фарби для волосся, крім рудого, тому що рудий колір вважався прокляттям диявола.

0_e0bb6_99837bbd_orig

У середині XVI століття красивою вважалася зачіска збільшеної форми. Для цього волосся збивали тупеем. При необхідності додавали фальшиве волосся. Для створення зачіски використовували різні пристосування: дротовий каркас, стрічки, обручі.

Надалі натуральне волосся витіснила перука, звисаючи на плечі і спину густими пасмами. Така перука проіснувала довгий час.

На Русі жінки і дівчата носили коси або розпущене волосся. В давнину на Русі існувало правило: дівчата носили одну косу, заплетену низько на потилиці і прикрашену стрічкою. Вийшовши заміж, жінка переплітала в день весілля дівочу косу на дві і укладала їх навколо голови короною. З тієї пори вона все життя зобов'язана була носити хустку, щоб чоловіки - і сторонні, і члени сім'ї - не могли бачити її волосся.

У вищих станах волосся завивали в кучері. Пізніше довгі коси запліталися на тімені і прикрашалися внизу стрічками, шовковою, золотою, перловою кистю, трикутними підвісками та іншими прикрасами. Окремі пасма перев'язували кольоровими шнурками, у дівчат вищих станів золотими або перловими нитками. На лобі носили стрічки, у тому числі зубчасті, широкі, на твердій основі, в яких іноді підвішувалися різні прикраси - кисті, пасма перлів, кільця. Вінець декорували на лобі - сіткою з підвісками, дорогоцінними каменями.

З приходом в моду стилю модерн (початок XX століття) природний колір волосся змінюється на протилежний за допомогою інтенсивних барвників. Модною є зачіска висока, конусоподібна, завита широкими хвилями, низько спускається на чоло, або гладка, на прямий проділ. З низько опущеними на щоки хвилястими волоссям.

Силуети і форми зачісок через певний час повторювалися. Так, зачіски Древнього Риму стали носити в XIX столітті по всій Європі, а перуки через 200 років в 60 роках XX століття. Кожний час вносив щось своє, нове, точного копіювання не було. Розвиток основних форм одягу і зачісок відбувалося в безпосередньому зв'язку з соціально-економічними, природними умовами, естетичними і моральними вимогами, загальним художнім стилем, модою.

Культурні, ділові зв'язки, які стали успішно розвиватися з багатьма країнами світу, дуже вплинули на моду і стиль зачіски. У 50-і роки входять у моду зачіски французьких популярних кіноактрис Бріджит Бардо і Марини Владі. Ці зачіски відрізнялися один від одного, але їх об'єднувало одне - загальне визнання у жінок різних країн.

У 60-і роки зачіски стали більш монолітними. У моду увійшло начісування. Зачіски збільшилися в розмірах, з'явилася об'ємність. У них були відсутні дрібні деталі. Форма зачіски могла розширюватися або зменшуватися. Для цього використовували зрізані пасма, крепі, м'які синтетичні волокна. У цей період в моду входять зачіски типу "дзвін", "конюшина", "кінський хвіст", модні кольори, що нагадують метали: мідь, бронзу, срібло, латунь.

У другій половині ХХ століття починають носити зачіски з розпушенним волоссям, наслідуючи героїні фільму "Чаклунка" у виконанні французької актриси Марини Владі. Вільно падаючі хвилею біляве волосся надовго увійшли в моду.

У 70-ті роки мода на перуки проходить, повертаються "маленькі" зачіски з геометричною стрижкою. Нова хвиля особливо чітко проявилася в зачісці "Гаврош". Начісування остаточно вийшов з моди.

Наступною популярною зачіскою з'явилася зачіска "під пажа", при якій стрижка робилася нерівномірною, нагорі, над чолом коротше, від скронь, до шиї довше. Стає модним природний "рух волосся". Це проявляється в методі новій стрижці англійського перукаря Бачила Сессуна. Всі його зачіски відрізняються простим, але разом з тим вишуканим рухом волосся. Наприкінці ХХ століття в загальній моді визначилися два основних напрямки: фольклорний стиль (кантрі стайл), воєнізований стиль часів війни і повоєнних років (Мілітері стайл).

В останнє десятиліття форми зачісок змінилися. На зміну об'ємним формам зачісок прийшли більш гладкі, маленькі зачіски з пишним чубчиком. Зачіски стали скромнішими. Гладке волосся від проділу укладаються у витончені невеликі пучечки. Іноді на волосся надягають сіточки, перевивають кольоровими шнурами. Додаванням до зачіски є шиньйони, пофарбовані світліше або темніше, ніж природний колір волосся. Носять перуки, але вони мало чим відрізняються від природних зачісок.

У сучасній моді велике значення має маленький штрих, що додає особливий шарм зачісці, - це може бути гофрована пасмо на гладкому волоссі, розпатланий чубчик, висвітлений відблиск. Екстрамодні, навіть блискуче волосся, що досягається за допомогою лаків, емульсій і знебарвлення.

У моді шпильки з металу, черепахового панцира, шовкові, капронові, шифонові, атласні та ін. Банти, чорні бархатки, сітки, накрохмалені квіти під колір сукні, стрічки, шнури. Сучасна мода настільки багатолика, що кожен може вибрати собі зачіску, яка йому подобається і підходить.

813

Модельєри сьогодні намагаються передбачити, якими стануть зачіски в майбутньому. У Японії кращі перукарі вирішили "сконструювати" шедевр 2084. Публіка відгукнулася про цей твір мистецтва так: "... щось середнє між розпущеним хвостом павича і клумбою".